Изгодна доставка до всяка страна
От 20 години онлайн!
Над 100.000 артикула!
1.000м² магазин в гр. Кронберг
Количка
 
Доставка до: BG

Код на ваучера:

Nav
Nav
93

ТРИАТЛОН

Специфики на триатлонните и пистовите велосипеди

Триатлонните и пистовите велосипеди спадат към ктегорията на едни от най–специалните велосипеди, чиято конструкция е доста по–различна от тази на другите категории велосипеди. На пръв поглед и двата вида си приличат. Целта на конструкцията както на пистовите, така и на триатлонните велосипеди е да предизвика възможно по–малко въздушно съпротивление. Ето защо рамките на този вид велосипеди се отличават с една доста различна и специфична геометрия. Дори вилката, спирачките, каплите, колчето за седалката, самата седалка, та дори и самия мотаж на компонентите... просто ВСИЧКО по тези велосипеди бива тествано в специален “въздушен канал“ и се изменя и подобрява, само и само за да се постигне възможно най–добрия коефицент на въздушно съпротивление.
Производителите на триатлонни и пистови велосипеди си позволяват нестандартни и иновативни идеи именно с цел пестене на тегло, място и ограничаване на въздушното съпротивление. Като напр. един то гигантите в бранша Specialized, който при своя модел триатлонен велосипед “Shiv“ вгражда водния резервоар на колоездача директно във вътрешността на самата рамка.
Както при триатлонните, така и при пистовите велосипеди карани на специален колодрум, ТЕГЛОТО не е най–важния, решаващ критерий. Аеродинамичната форма на байка е най–важната специфика.
Какво по–точно отличава триатлонния от пистовия велосипед? Например ъгъла на седалката при триатлонните велосипеди е по–наклонен. За състезателните триатлонни велосипеди напр. важи, съгласно директивите на DTU (Немския Триатлоннен Съюз), че кормилата им не трябва да са отворени напред и не трябва да надхвърлят обща дължина от метра. Пистовите велосипеди, участващи в състезания, трябва да отговарят на още по–строги правила и ограничения, които са вписани в директивите на международния Съюз на велосипедистите, UCI (Union Cycliste Internationale). При пистовите колела, с които състезва (наречени още Time Trail) трябва да се вземе под внимание, че отношението 1/3 ширина/дължина на колчето на седалката, не трябва да бъдее нарушавано. Минималното им тегло, според статута на UCI е 6,8 кг.
И при двата вида велосипеди ъгъла на седалната тръба е доста остър, наклонен, верижните тръби къси, за да не могат бедрата да са в контакт с торса. Кормилата с подпора са така конципирани, че тялото да може да заеме една източена позиция (разбира се аеродинамична) при която се седи доста напред на седалката. Седлото е монтирано с около 10 см по–високо от кирмилото. Дори лостчетата за предавките и спирачките са монтирани на края на аеродинамичната конструкция, за да може колоездача да остане в тази почти легнала позиция. При каплите, които се монтират на такива велосипеди става въпрос почти без изключение за т.н. високкопрофилни капли с 80 мм височина. Възможно е отзад дори да се монтира и колело–шайба.
Ако те интересува категорията на триатлонните и пистовите велосипеди вече е време да разгледаш нашите ТОП предложения на ТОП марки като Cervélo, Specialized или Trek.
Открий нашия онлайн магазин за триатлонни и пистови велосипеди.
Ние сме вело специалист с интернет магазин и възможни пратки в целия свят!

 
AJAX Loader Icon