Logo
Доставка до: BG

Вход с парола
Статус на поръчката
Singles Day 💝 extra 15% on top on bikewear >

Дискови спирачки за MTB

Спирачки за велосипед: Дискови спирачки за планински велосипеди

В сектора на планинските велосипеди най-разпространения и използван вид спирачки са дисковите спирачки. Различаваме предимно две разновидности велосипедни дискови спирачки:

  • МЕХАНИЧНИ дискови спирачки и
  • ХИДРАВЛИЧНИ дискови спирачки

Дискови спирачки за велосипед: Механични дискови спирачки и хидравлични дискови спирачки

МЕХАНИЧНИ дискови спирачки:
Обикновено такива биват монтирани на по-изгоден клас велосипеди, на по-евтините и достъпни маунтин байкове. Този вид спирачки разполагат обаче също със силна стопираща сила и се използват и с органични накладки.

ХИДРАВЛИЧНИТЕ дискови спирачки са по-разпространени и се купуват за по-скъпи велосипеди. Разлика в качеството при хидравличните дискови спирачки прави и използваното минерално масло за хидравликата. Например минерално такова масло се изполва от фирмите Shimano, Magura, другото, т.н. DOT хидравлична течност се използва и предлага от фирмите Avid/Sram, Formula, Hope.


Технически особености и предимства на дисковите спирачки

Дисковите спирачки (особено хидравличните) предлагат невероятни спирачни качества при значително малко тегло. Дисковата спирачка е абсолютно надежна при мокро време и за разлика от класическите челюстни спирачки при нея не се налага честа смяна на колодките.
От голямо значение за спирачната сила от една страна е с колко броя бутала работи спирачния апарат (дали е двубутален, четирибутален или е с повече бутала) от друга страна от значение е диаметъра на диска.
Малките дискове са по-леки, но за сметка на това се награвят много по-бързо, което се отразява негативно на спирачната сила и води до неизбежната им честа смяна. За да се предотврати нежеланото бързо прегряване на дисковите спирачки и за да се гарантира оптималното им приложение е необходимо тези да се монтират според предназначението им, съобразени разбира се и с теглото на колоездача. За по-тежки колоездачи, които предпочитат спускания и походи като Downhill, Freeride Enduro или също така Tandem препоръчваме дискови спирачки с диаметър на ротора най-малко 180 мм.
Повечето качествени спирачни апарати разполагат с т.н. "Post-Mount" закрепване, което позволява лесен монтаж и настройка. Така може да предпазите дисковата спирачка от нежеланото търкане или такова да бъде предотвратено предварително. Изработеният обикновено от стомана диск (ротор) на дисковите спирачки се закрепва към главината в много от случаите с помоща на Shimano-Centerlock закрепващо устройство.

 
AJAX Loader Icon