Изгодна доставка до всяка страна
25 години!
Над 100.000 артикула!
1.000м² магазин в гр. Кронберг
Logo
Доставка до: BG

Вход с парола
Статус на поръчката
🔧   15% voucher: parts & accessories   🔧

Фетбайк: Курбели, ос-касети, дерайльори

Курбелите и средното движение за фетбайк:
Какво трябва да знаеш за движението, трансмисията на фетбайка?


Фетбайка – това не е обикновен велосипед! Разликата се забелязва и в курбелите и в средното движение.
Нормалната ширина на средните движениея е в рамките на 83 и 120 мм, при което трябва да се знае, че 100 мм се утвърдиха в последните години като стандартна ширина при средните движения. И разбира се с резба от типа “BSA“, а не от другия “Press Fit“.
Резбата от типа “BSA“ е класическата резба за долните конзоли, която съществува от 100 години и която наистина се е доказала.
Днес може да се монтират курбели с 30 милеметрови валове, тъй като черупките на средното движение, което вече изобщо не представлява “вътрешен лагер“, са външно лежащи. Средните движения от типа “Pressfit“ биват “пресовани“ вътре в корпуса на доланата конзола, монтирана към рамата, ето защо и името им “Pressfit“. При рами с монтаж “Pressfit“ е много важно, корпуса на долната конзола да е изработен много прицизно.
Майстори в тази област по принцип са производители с дългогодишна практика и опит в областта на производството на вело рамки. Резбата от типа “BSA“ може да бъде проверена от всеки сериозен велосервиз и при необходимост да бъде фрезована и напасната.

Курбели за фетбайк и техния Q-фактор

Тъй като корпуса на долната конзола е по–широк при фетбайковете заради широките им гуми, курбелите за фетбайк имат по–широки валове.
Поради този факт се изменя в сравнение с нормално широките МТБ–гуми отношението към т.н. Q-фактор, тоест светлата широка част мужду двете рамена на курбелите.
Всички колоездачи/ки с чувствителни колене е задължително преди да си купят фетбайк да го пробват и то с достатъчно на брой пробни карания, именно за да установят, дали Q-фактора им се отразява зле или добре на собствените им колена. Производителите на курбели за фетбайк генерират доста иновативни идеи, които позволяват на ездачите на фетбайка да придържат колената си сравнително близо, което функционира отлично. Ние горещо препоръчваме курбелите за фетбайк на марките Race Face и Surly (O.D.) които сме изпробвали и за които може да кажам, че са перфектни.
Съществуват курбели, с които може да се кара "Spiderless", което има предимството, че при избора на размер на венец плочите не е необходимо да се съобразяваш с диаметъра на дупките на курбеловата звезда. За този вид курбели се предлагат специални верижни плочи /венец плочи на марката Race Face, Absolute Black, Sram, Hope и Tune. Така си спестяваш предния дерайльор, тъй като караш само с една венец–плоча, което е напълно дастатъчно при един спортен фетбайк.
Ако искаш да монтираш на фетбайка си двоен курбел, тоест курбел с две верижни плочи, трябва да вземеш напредвид, че тук нормалните МТБ–предни дерайльори няма да паснат, тъй като долната конзола на фетбайка е доста по–широка. И въпреки всичко този монтаж е възможен, разбира се само с пасващите адаптери, които ние предлагаме и с които може да си монтираш на фетито нормален МТБ–преден дерайльор.

 
AJAX Loader Icon