Logo
Доставка до: BG

Вход с парола
Статус на поръчката

Гуми/ вътрешни

Bicycle tubes and equipment for MTB and road bike


Избери категория от магазина ни за Вътрешни гуми за велосипеди:

Купи изгодно качествени вътрешни гуми за велосипед, онлайн, при HIBIKE!

Считайки се за добър колоездач няма как да не държиш на покупката на качествени вътрешните гуми за велосипед.
Псссс! – Идва ли този звук от гумите на собственото колело, определено нито един колоездач на този свят няма да му се зарарадва, тъй като това означава или да бъде прекратена колоездачната обиколка или състезанието, в което участва. Избирайки вътрешни гуми за велосипед е необходимо да се вземат под внимание всички съвременни материали и модели, които предлага пазара. И, разбира се, че ако избереш качествената вътрешна гума, няма да ти се налага да я сменяш често.

Синтетични или латексови вътрешни гуми, "Butyl" или "Latex":
Кои вътрешни гуми за велосипед са по–добри?

Вътрешните гуми от типа "Butyl", изработени от синтетична гума, определено са по–предпочитани от латексовите вътрешни гуми Latex особено поради факта, че в сравнение Синтетичните създават по–малко проблеми.
Материалът "Latex", поради високия си коефицент на еластичност, наистина предпазва по–добре от пробиви на гумата и намаля значително съпротивлението при движението й, но за сметка на това пък е доста чувствителен към високите температури.
Вътрешните гуми изработени от латекс пропускат в пъти по–често въздух в сравнение със синтетичните, което налага и по–честото им напомпване. Ако караш с латексови вътрешни гуми, то е добре преди да тръгнеш на някъде с колелото си, да ги напомпиш предварително.
Вътрешните гуми "Butyl" задържат въздуха значително по–дълго в сравнение с латексовите вътрешни гуми за велосипеди. Но и бутил–гумите не могат да бъдат определени като съвсем нечувствителни към високите температури. Със сигурност обаче една латексова вътрешна гума много по–бързо може да се спука при нагряване напр. на спирачките за капла (напр. при дълги спускания с шосеен велосипед), което разбира се в подобна ситуация си е доста рисковано и опасно.
Ако велосипедът обаче е оборудван с дискови спирачки то тогава този проблем отпада, ето защо латексовите вътрешни гуми все още се предпочитат и купуват от любителите на шосейното колоездене.

Различни размери на велосипедни вътрешни гуми - Какво е "ETRTO"?

В края на краищата най–важното при избора на велосипедни вътрешни гуми е пасващия размер и дебелината на материала, от който е изработена гумата, както разбира се и вида вело–спорт, при който гумите ще бъдат използвани.
Ние правим разлика основно мужду Вътрешни гуми за Mountainbike и Вътрешни гуми за шосейни велосипеди. Тъй като в категорията на шосейните велосипеди е възможно да се предлагат и вътрешни гуми за туристически, трекинг велосипеди, а при каплите за планински велосипеди в последните години навлезнаха много нови размери е много вероятно да се получават доста припокривания, които водят до объркване. Да не забравяме, че съществуват както турист. велосипеди (трекинг велосипеди) с класическите MTB-размери 26“, по–точно 599, така и припокривания между 29 цоловите планински велосипеди и 28 цоловите трекинг велосипеди.
За да установиш точния размер на вътрешнана гума за велосипед, трябва да се ориентираш по т.н. ETRTO-номер.
ETRTO (European Tyre and Rim Technical Organisation), е една организация, която си е поставила за цел да изисква единни европейски норми, валидни за страните от ЕС. Ако напр. ETRTO-номера е 52-559, то тогава трябва да се знае, че става въпрос за една външна гума годна за стандартна джанта с диаметър 559 мм и ширина на каркаса 52 мм.
Тези данни се намират маркирани и върху вътрешните гуми за велосипеди, които се предлагат в най–различни ширини. Ето защо е основано да се питаме, защо толкова много купавачи все още и още се ориентарт при покупката на велосипедни гуми по цоложа на каплите си (особено при MTB размери)? Тук трябва да добавим, че именно цоложа е много по–ненормиран и за него няма единен стандарт. Ето напр. един производител нарича гореспоменатия размер гуми 2,0*26“, следващия производител го води под наименованието 2,1*26“ а третия го предлага на пазара със съвсем друго обозначение, а именно 2,35*26“. Ето защо цоловото определение за размера на гумите води до повече обърквания и не е толкова смислено както ETRTO– размерите.

Пример MTB вътрешна гума Continental 26 цола AVАко знаеш ширината на гумата, която търсиш, но се колебаеш все още при избора си на пасващата вътрешна гума, то тогава ориентирай избора си по другия важен параметър, а именно здравината на гумата. Разбира се, че тук важи правилато, че по–тежката гума е изработена с повече материал и е по–стабилна. На който му е важен изчистения стил на каране и не кара до изцеждане на последната стотна от въздушното налягане в гумите си, но същевременно държи на наличието на минимално ротиращо тегло и съответно добро ускорение, то той би трябвало да си избере по–лека вътрешна гума.
Също така трябва да се вземе под внимание, че вътрешната гума за велосипед е толкова по податлива на увреждане, колкото е по–опъната.
Ако ширината на външните ти гуми е такава, че да се смества в диапазона на доланата граница на вътрешната гума, то тогава вътрешната гума ще трябва да се разтяга по–малко за да изпълни външната гума, което я прави по–устоичива на пробиви, и то поради факта, че повърхността й по този начин показва много по–ниско напрежение. Но затова пък при монтажа на вътрешната гума в такъв случай трябва да се внимава много повече тази да не бъде прискрипана.

Вентили за вътрешни велосипедни гуми AV, SV, DV

Различни видове вентили за вътрешни велосипедни гуми

  • AV: С това съкращение се обозначава Автомобилния вентил, известен също като Schrader–Вентил или американски вентил. Той е малко по–тежък от френския вентил, но пък за сметка на това с него може да се напомпят гумите на всяка една бензиностанция. За прехода, смяната от SV-вентил към AV-вентил може да се окаже необходимо увеличаването на отвора на вентила.
  • SV: Т.н. Sclaverand–вентил е известен още под названията френски вентил и Presta вентил. (Ако преведем preste/presto/prasta от френски или италиански ще получим думата "бърз/бързо".). Този вид вентил е лек, но изисква определен пасващ изход за въздушната помпа, с който по принцип всяка една велосипедна съвременна помпа разполага. Ако си имал AV-вентил, по принцип може да преминеш към SV–вентил, тъй като отвора е достатъчно голям.
  • DV: Това е т.н. Dunlop–вентил, който някъде може да бъде срещнат все още под понятието Woods-вентил.

Преди всичко любителите на шосейното колоездене трябва да имат още нещо напредвид по отношение на вентила на вътрешната гума: А именно дължината на вентила!
За Аеро–джанти с висок профил ти трябва дълъг вентил, за да може главата на вентила да се показва с достатъчна дължина от джантата, което да ти позволи използването на помпа за напопване на гумите.
Като правило важи, че вентила трябва да е 15 мм по–дълъг от височината на джантата. Може да си помогнеш с пасващ Удължител за вентил ако дължината на наличния вентил не е достатъчна. По принцип към шосейните бегачи се монтирагт шосейни вътрешни гуми с SV–вентил.

Пример за AV вентил, Schwalbe вътрешна гума Пример за SV вентил, Schwalbe вътрешна гума Пример за DV вентил, Schwalbe вътрешна гума
В сравнение, трите типа вентили: AV вентил (в ляво), SV-вентил (в средата) и DV-вентил (в дясно)

Съвет: Който наминава наблизо до нашия магазин в Kronberg или е на път тук в нашия район, може да закупи Continental Резервни вътрешни гуми и то извън работното ни време на "Автомата ни за вътрешни гуми" нон стоп, 24 часа в денонощието. Пускаш монета, избираш си вида вътрешна гума, взимаш си я и потегляш! Лесно, бързо, практично!

 
AJAX Loader Icon