Logo
Доставка до: BG

Вход с парола
Статус на поръчката

Кормила

Handlebars: A wide choice for all bike categories


Избери една категория от Менюто "Кормила, Велосипедни кормила:

Покупка на Велосипедно кормило, Кормило за Колело, Кормила за велосипеди

Както има предлагане на различни видове велосипеди, така има и различни разновидности Вело кормила. Докато при повечето колела малко или много едно "право кормило" би било подходящо, то при шосейните бегачи, при състезателните велосипеди се използва предимно видът "извито кормило", което дава възможност за най–добра позиция на китките и различни положения на ръцете. На какво трябва да обърна внимание при избора на правилното, пасващо кормило, така че то да пасне не само към колелото ми, но и към мен?

Първо трябва да установиш на каква лапа ще трябва да се монтира новото кормило. Лапите се различават по дължина (измерена от средата на кормилната монтажна скоба до средата на монтажната скоба към вилката) и по ширина на монтажните си скоби. Актуалния,най–разпространения стандарт за диаметър на MTB кормила е 31,8 мм, но има и по–стари, с по–тесни размери (диаметри) като 25,4 мм (пасващи на MTB и Трекинг велосипеди (туристически модели)), 25,8 мм и 26,0 мм (се намират само при някои шосейни велосипеди). В последните години навлезе и размерът 35 мм, който осигурява необходимата стабилност на кормилото и предотвратява нежелани евентуални усуквания по него. Колкото по–голям е диаметъра на кормилото, толкова по–голям е коефицентът на стабилност при евентуално усукване/изкривяване на кормилото!

Определяне формата и пасващата ширина на велосипедното кормило

Като вече си наясно, какво кормило за какъв размер търсиш, то тогава следващото което ще трябва да решиш е с каква форма и ширина да е кормилото. Тук от значение предимно са личния ти стил на каране и предпочитанията ти. Колкото по–широко е кормилото ти, толкова по–висока стабилност ти гарантира това, особено при каране с по–високи скорости. Но недостатъка му е, че при управлението му ще ти е необходимо да работиш повече с ръцете и рамената, тоест да ги движеш повече, което намалява маневреността/гъвкавостта на велосипеда. MTB Lenker kaufen Затова е препоръчително особенно широки кормила да бъдат монтирани на къси лапи, за да може да бъде гарантирана част от маневреността на велосипеда, доколкото това разбира се падсва към геометрията на рамката, тъй като не всеки ъгъл на кормилото пасва към всяка комбинация от кормило и лапа. Така напр. един Cross Country Велосипед с дължина на кормилото от 800 мм и лапа 40 мм се кара също толкова зле както и велосипед за Downhiller с кормило с дължина 600 мм върху лапа от 100 мм. Ако не си сигурен, ориентирай се по размерите, които производителя е предвидел за конкретния модел велосипед. Често това помага значително и може да ти даде идея, особенно ако идсаш д апромениш нещо по кормилото си. Също тестването на различни модели кормила и ръкохватки може да е от полза за взимане на крайното решение, дали да купиш или не определено кормило.

MTB Кормила: Какво е Sweep и Rize?

При кормилата за велосипеди за планинско колоездене често се сблъскваме с понятията Sweep и Rize, които се употребяват във връзка с напасването на кормилото спрямо предпочитанията на колоездача. Английските понятия Sweep и Rize описват един вид "огъване" на кормилото, Rize и (Back-)Sweep което бива ориентирано на горе или надолу ("издаване" и "спадане"). С понятието Rize се описва височинната разлика между краищата на кормилото спрямо кормилната база. Един по–висок Rize допринася до една по–права, по комфортна позиция на тялото, но същевременно и по–малък кормилен натиск върху предното колело, което обаче може да се компенсира с един по–активен стил на каране. Кормилната извивка надолу, т.н. Backsweep, се задава в градуси и трябва да се напасне към есетствената позиция на китките. Колкото по–голям е ъгъла на Backsweep–а, кормилната извивка, толкова по–малко се налага да се извиват китките на ръцете. По–малкия ъгъл на Backsweep–а води до съвсем друго положение на китките и управление на кормилото.

Към MTB кормилото се монтират ръктохватки, които се избират според размера на кормилото. Ръкохватките са изработени в ергономична форма и от различни материали като корк, пореста гума и др., с цел да се осигури по–добра и стабилна позиция на китките Кормилните рога, рогчета, са вид "добавка" към кормилото. Или си падаш по кормило с рогчета или не – въпрос на вкус.

Кормило за шосеен велосипед: Reach и Drop

Rennradlenker günstig kaufenВелосипедистите състезатели, професионалистите каращи шосейни бегачи знаят да преценят още с пръв поглед дали определеното Кормило за шосеен велосипед, извитото кормило, ще им "пасне" или не, просто защото всеки от бранша е свикнал да обръща внимание на правилото, че колкото ти са широки раменете (напредвид се има разстоянието мужду раменните стави), толкова широко трябва да е и кормилото ти. Ако велосипедното кормило на шосейния ти бегач е по–широко от раменете ти, или обратното е факт, то значи, че ръцете ти няма да са точно паралелни на кормилото. Който желае да подобри аеродинамиката на велосипеда си и неговото управление трябва да си избере един размер по-малко шосейно кормило, Размера при кормилата за шосейни бегачи се определя почти винаги взимайки се напредвид разстоянието между средата на кормилното захващане, там където се намира командното лостче (от едното до другото командно лостче). При избора на шосейно кормило под внимание трябва да се вземе и т.н. Reach, "издаване", с което се описва извивката на кормилото от основата му към командните лостчета. Също така важни са и стойностите на "спадането" на кормилото, т.н. Drop. Под понятието "Drop" се разбира разликата между горната и долната част на кормилото. Колоездачите състезаващи се с шосейни велосипеди предпочитат в повечето случаи по–дълги Reach и Drop. Дължината на лапата и броя на спейсърите, дават възможности за много на брой различни варианти, така да се модифицира кормилото, че както позицията на колоездача така и комфорта от ездата да се напаснат към индивидуалните му предпочитания.

Кормилата на шосейните бегачи се обвиват обикновено със специален цветен гидолин, което допринася за по$добро сцепление, както и за лесната му смяна при износване. Тук ще намериш различни решения/конкр. части за подобряване на аеродинамичноста на твоя шосеен велосипед:

Сплави и материали: Карбоново кормило, алуминиево кормило

Най-често употребяваните Сплави и материали за изработката на повечето съвременни велосипедни кормила са предимно карбон и алуминий. Предимствата на едно карбоново кормило са, че то е свръх леко, но същевременно стабилно, което му позволява да филтрира, тоест да обира вибрацийте, които се появяват в последствие напр. при скоростно каране. Недостатъците му са, че при падания карбоновото кормило е силно податливо на повреди. Макар и да е по–стабилно и да не се надрасква или огъва бързо, алуминиевото кормило не е съвършенно вечно, то също е податливо на повреди, но не чак толкова в сравнение с карбоновото.

 
AJAX Loader Icon