Logo
Доставка до: BG

Вход с парола
Статус на поръчката

Спирачки

Избери една категориа от менюто Спирачки



Велосипедни Спирачки и консумативи (ротори, накладки, колодки, жила): Безкомпромисно качество - Надежни спирачки за планински и шосейни велосипеди!

Разбира се, преди да тръгнеш да търсиш онлайн Спирачки и консумативи за тях, трябва първо да определиш какви Велосипедни Спирачки ти трябват - спирачки за планински (MTB) или за шосейни велосипеди. Освен това е необходимо да се решиш какъв тип велосипедни спирачки ти трябват: Механични или хидравлични.

  • Хидравличните спирачки гарантират една по-голяма спирачна сила при значително по-малко усилие и работа със спирачното лостче.
  • Механичните спирачки са по-надежни и не изискват периодичен ремонт/смяна и поддръжка както е при хидравличните, но пък стопиращата им спирачна сила, която предлагат е в пъти по-малка от тази на хидравличните. Това е така поради триенето на спирачния маркуч, при което се губи част от енергията. Циклокросери и по-изгодните типове планински велосипеди са снабдени обикновено с механични дискови спирачки. Хидравличните спирачки излизат по-скъпи от механичните, не само защото първоначално цената им е по-висока, а защото изискват постоянна поддръжка, като например обезвъздушаване или смяна на минералното масло, които разбира се са свързани с допълнителни разходи и време.

  • Тук ти предлагаме един къс преглед на едни от най-използваните велосипедни спирачки.

    Дискови спирачки (Disc Brake)

    Купи изгодно онлайн велосипедна дискова спирачка - голям онлайн изборДискови спирачки за планински велосипеди MTB
    Дисковата спирачка е най-разпространената и използвана спирачка при планинските велосипеди. Заради използването в конструкцията им на ДИСК/ове (ротор) този вид спирачки се наричат Disc Brakes. Освен известните хидравлични дискови спирачки, които работят със спирачна течност, има и механични дискови спирачки, които обаче рядко се монтират и използват. Предимствата на дисковите спирачки за MTB не са никак малко:
    Те са значително леки, но за сметка на това се отличават със значима спирателна мощ и добър контрол! Дискът (или роторът) като централен елемент в конструкцията на дисковата спирачка, е от голямо значение за цяластното й качеството. Диаметъра на ротора трябва много внимателно да бъде подбран, той зависи обикновено от теглото на колоездача и от това за какви спортни цели ще се използва колелото. Ако си монтирал ротор с по-малък диаметър от необходимия, трябва да знаеш, че рискуваш неговото бързо прегряване. Основното предимство на дисковите спирачки е, че те не са зависими от техническото състояние на джантите, защото дискът (роторът) е монтиран към велосипедната главина. Предимството на дисковите спирачки също така е, че монтажа и реглажа им е значително лесен за изпълнение. Дискови спирачки за планински велосипеди:

    Дискови спирачки за шосейни велосипеди
    Все повече се засилва използването на дисковата спирачка и при шосейните велосипеди. Използването на дискови спирачки при шосейните велосипеди е почти революционно, тъй като стандарт за използвана спирачка при този тип велосипеди си е спирачката за джанта/ капла. Но явно и тук модата се мени с времето. Особено в дисциплината Cyclocross се наблюдава тенденцията към монтажа на дискова спирачка, поради нейната надежност.

    Спирачки за капли:
    Челюстни спирачки, Конзолни (Canti), V-Brakes & хидравлични спирачки за капли при планински велосипеди, трекинг- и циклокросери

     Купи изгодно спирачки за капли за планински или шосеен велосипед - Онлайн, на достъпни цени Класическите челюстни спирачки, или спирачките действащи върху каплата, като конзолните Canti-спирачки или V-образните спирачки биват по-пренебрегвани, в сравнение с по-надежните дискови спирачки, особено що се касае за планинските велосипеди. Спирачките за капли обаче си остават въпреки всичко добра алтернатива за планинските и трекинг велосипедите, стига походите с тях да се не са толкова екстремни, тъй като този вид спирачки, в сравнение с дисковите са по-изгодни. Спирачките за капли се делят грубо на 4 групи:

    • Конзолни спирачки(Cantilever)
    • V- образни спирачки
    • U- образни спирачки
    • челюстни - Caliper brake
    Конзолните спирачки(Cantilever) се използват днес на Cyclocrosser - велосипеди. С по-добра спирачна мощност обаче се отличават т.н. V-образни спирачки (V-Brakes), които и днес все още биват монтирани на MTB- велосипеди и трекинг колела. Ако не си почитател на екстремните Downhill- спускания няма тогава причина да не изполваш този тип спирачки. Ето тук ти предлагаме пасващ избор на спирачки за капли/джанти:

    Да не забравяме, че съществува и хидравлична спирачка за капла, както за монтаж на планински велосипед MTB, така и подходяща за монтаж на шосеен велосипед (макар, че рядко се среща монтирана на шосейни колела). Този тип спирачки биват хвалени заради тяхната фино дозираща се спирачна сила, особено при лошо време и дъжд.

    Повече детайлна информация ще намериш в някоя от по-долу изброените категории. Без значение какъв тип велосипедна спирачка търсиш - дали ще е дискова или спирачка за капла, в нашия онлайн Вело магазин ще намериш голям избор на велосипедни спирачки, разбира се на достъпни цени.

    Пояснение/ Спецификация на обозначенията "DOT" и "минерално масло"

    • DOT е хидравлична течност на полигликоленна основа, характерна с много нисък виксозитет. Тя често бива погрешно наричана "спирачно масло" или DOT-масло, която обаче от химична гледна точка не преставлява никакво "масло". Точката на кипене на тази течност е изключително висока и при течност с доста използваните параметри DOT 5.1 точката на кипене е приблизително 260°C. Основен недостатък на DOT- течността е свойството бързо да се смества с вода, което я характеризира като хигроскопична. Поради това свойство спирачки действащи с DOT-течност с времето "придърпват" влага, което от своя страна коригира точката на кипене на течността значително надолу. Ето защо препоръчваме задължителен годишен преглед и смяна на маслото /хидравличната течност, за да се гарантира максимална сигурност при карането на велосипеда.

    • Минералното масло е течност, получена от изкопаеми горива. Не е хигроскопична и има точка на кипене от около 190°С.

      !!ВНИМАНИЕ!! DOT и минерално масло не трябва НИКОГА да бъдат смесвани, тъй като притежават различни свойства и могат да повредят уплътнения и връзки, което от своя страна може да намали сигурността на спирачката.

    • Кои производители използавт кое от двете хидравлични течности?:

      • DOT: Използва се от фирмите SRAM/AVID, FORMULA, HAYES, HOPE
      • Минерално масло: Използват го фирмите MAGURA, SHIMANO

      Пояснение за спирачните накладки:

      Спирачните накладки грубо се делят на органични и метални накладки. Както следва да се предположи от имената им, повърхността на триене на органичните накладки е изработена от органични материали, а металните са изработени от метални съединения.
      Органичните накладки предпазват спирачните дискови (ротори) малко повече от металните, но пък са по-чувствителни на високи температури. Металните накладки издържат на по-високи температури и се използват при планинските велосипеди, пасващи за по-екстремни вело-походи. Работят по-добре при по-високи температури и са по-издръжливи.

 
AJAX Loader Icon